به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، ضرورت نظارت بر رفتار کارمندان دولت در نظام حقوقی ایران سبب گردید تا قانونی جهت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت و اعمال مجازات بر آنها به تصویب برسد که به موجب این قانون ، نحوه رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت مشخص شود . قانون فوق مشتمل بر سی و دو ماده و هجده تبصره در سال هزار و سیصد و هفتاد و یک ( 1371 ) در مجلس شورای اسلامی و در چهار فصل تشکیلات و حدود وظایف ، تخلفات اداری ، مجازات ها و مقررات مختلف به تصویب رسیده است و پس از یک سال مدت اجرای آزمایشی قانون ، به تأیید شورای نگهبان رسیده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کارکنان دولت بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1624/قانون-رسیدگی-به-تخلفات-اداری.html