اشتراک مطالب

۵۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

نمونه دادخواست مطالبه سفته

به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، در صورتی که فردی بخواهد از طریق حقوقی اقدام قضایی بکند باید دادخواست مطالبه سفته را تنظیم و به دادگاه ارائه نماید تا دادگاه با بررسی دادخواست و سایر مدارک رای مقتضی را صادر نماید . نحوه نوشتن و تنظیم نمونه دادخواست مطالبه سفته واخواست شده و صدور قرار تامین خواسته و نمونه فرم دادخواست در این مقاله قرار داده شده است . .برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نمونه دادخواست مطالبه سفته بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1682/نمونه-دادخواست-مطالبه-سفته.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

تفسیر ماده 188 قانون کار

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، متن ماده 188 قانون کار عبارت است از اینکه :  اشخاص مشمول قانون استخدام کشوری یا سایر قوانین و مقررات خاص استخدامی و نیز کارگران کارگاه های خانوادگی که انجام کار آنها منحصرا توسط صاحب کار و همسر و خویشاوندان نسبی درجه یک از طبقه اول وی انجام می شود ، مشمول مقررات این قانون نخواهند بود . تبصره : حکم این ماده مانع انجام تکالیف دیگری که در فصول مختلف ، نسبت به موارد مذکور تصریح شده است ، نمی باشد " .برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تفسیر مفاد ماده 188 قانون کار بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1723/تفسیر-مفاد-ماده-188-قانون-کار.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

مجازات کار اجباری در قانون کار

به استناد سایت مشاوره حقوق کیفری دینا ، کار اجباری در نظام حقوقی ایران منع شده است و به همین دلیل هم منطقی است که با ضمانت اجراهای قانونی مواجه باشد . بر اساس ماده 172 قانون کار ، شخصی که دیگری را به انجام دادن کار به صورت اجباری وادار می کند ، علاوه بر اینکه موظف به پرداخت اجرت المثل یا دستمزد کار انجام شده توسط کارگر است . مجازات کار اجباری در قانون کار نیز با توجه به شرایط و امکانات و مراتب جرم ، به مجازات حبس از 91 روز تا یک سال و یا جریمه نقدی معادل 200 برابر حداقل مزد روزانه کارگران محکوم خواهد شد .برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جرم اجبار به کار بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1722/مجازات-کار-اجباری-در-قانون-کار.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

متن اعلامیه جهانی حقوق بشر

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد سه سال پس از تاسیس این سازمان اعلامیه جهانی حقوق بشر 1948 را تصویب کرد که هدف از آن برقراری، تضمین حقوق و آزادی‌ های برابر برای همه مردم بود . این اعلامیه در 10 دسامبر ۱۹۴۸​ (مصادف با 19 آذر 1327) به تصویب رسیده است که اینک این روز در سراسر جهان به عنوان روز بین‌المللی حقوق بشر گرامی داشته می‌شود. لازم به ذکر است که بسیاری از مباحث مربوط به اعلامیه جهانی حقوق بشر در قوانین اساسی کشورهای مختلف راه یافته است که کشور ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست . برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده موارد و متن حقوق بشر ۱۹۴۸ بر روی لینک زیر کلیک کنید .

 

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1724/متن-اعلامیه-جهانی-حقوق-بشر-1948.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

مرخصی زایمان تامین اجتماعی چند ماه است ؟

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، یکی از نگرانی های اصلی زنان شاغل این است که مرخصی زایمان تامین اجتماعی چند ماه است ؟ . مدت این مرخصی در طول زمان تغییر کرده است و در آخرین تغییرات آن به 9 ماه افزایش یافته است . مرخصی زایمان تامین اجتماعی ، کمک هزینه ای است که توسط سازمان تامین اجتماعی به مادران پرداخت می شود . میزان این پرداختی طبق ضوابط و فرمول هایی که در قانون ذکر شده است ، محاسبه می شود . لازم به ذکر است که کارفرما موظف است پس از پایان مرخصی بارداری ، شرایط ادامه ی کار فرد را فراهم کند . پس از پایان مرخصی مادر شاغل با ارائه مدارک لازم به تامین اجتماعی نسبت به کمک هزینه زمان بارداری اقدام می کند . برای کسب اطلاع بیشتر درباره مدت زمان مرخصی زایمان تامین اجتماعی به لینک زیر مراجعه کنید :

 

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1708/مرخصی-زایمان-تامین-اجتماعی-چند-ماه-است-؟.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

دریافت رضایت نامه از بیمار

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، رضایت نامه بیمار ، فرمی است که در آن بیمار اعتماد خود را نسبت به درمان پزشک و تیم درمانی اعلام می کند . از لحاظ حقوقی رضایت نامه و برائت نامه تفاوت هایی با یکدیگر دارند . اما در بیمارستان ها و مراکز درمانی در یک فرم توسط بیمار و یا ولی قانونی او و پزشک امضاء می شود . دو نفر شاهد نیز ، شهادت خود را در همان فرم تایید می کنند . پزشک در این فرم مراحل درمان و اثرات خوب و بد آن را ذکر کرده و بیمار تعهد می دهد که اگر علی رغم تلاش و دقت کافی پزشک خسارتی دید ، ادعایی نداشته باشد . برای کسب اطلاع بیشتر درباره دریافت رضایت نامه از بیمار به لینک زیر مراجعه کنید

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1701/اخذ-برائت-از-بیمار-چه-فایده-ای-دارد-؟.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

حداقل حقوق قانون کار در سال 98

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، حداقل حقوق قانون کار در سال 1398 به موجب بخشنامه شورای عالی کار اعلام شده است که این میزان از حقوق کارگران در سال 98 ، نسبت به انواع قرارداد کار اعم از دائم ، موقت و معین و همچنین در رابطه با همه کارگران مشمول قانون کار اعمال می گردد و شامل مواردی همچون حداقل دستمزد ماهیانه ، حداقل دستمزد روزانه ، حق مسکن ماهیانه ، اقلام مصرفی خانوار ، حق اولاد و پایه سنوات است . برای ملاحظه میزان مبلغ دستمزد کارگران ۹۸ بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/525/حداقل-حقوق-قانون-کار-در-سال-98-.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

مقاوله نامه منع کار اجباری

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه در نظام حقوقی داخلی و بین المللی مورد احترام قرار گرفته است ، ممنوعیت کار اجباری و عدم زور کردن افراد به انجام کار بر خلاف میل ایشان می باشد . تضمین حق ذکر شده علاوه بر اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است ، سبب شده است تا یکی از مهم ترین مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار نیز به این موضوع اختصاص یابد که در پی آن ، کشور ایران نیز مقاوله نامه مذکور را وارد در هنجارهای حقوق کار داخلی نموده و قانون راجع به الحاق ایران به مقاوله نامه شماره 105 سازمان بین المللی کار در خصوص منع کار اجباری یا زوری را تصویب نموده است . برای مشاهده متن مقاوله نامه منع کار اجباری یا مقاوله نامه عدم کار زوری بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1718/مقاوله-نامه-منع-کار-اجباری.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

تعریف کارگاه در قانون کار

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، تعریف کارگاه در قانون کار به این صورت ارائه شده است : " کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می کند ؛ از قبیل موسسات صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ، ساختمانی ، ترابری ، مسافربری ، خدماتی ، تجاری ، تولیدی ، اماکن عمومی و امثال آنها که همگی مصادیقی از انواع کارگاه به حساب می آیند . بر اساس تعریف مذکور ، می توان گفت کارگاه فارغ از مفهوم عرفی آن ، به محلی گفته می شود که کارگر در آن اشتغال به کار دارد و منحصر به کارگاه های صنعتی نیست . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه کارگاه هایی مشمول قانون کار می شوند بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1719/تعریف-کارگاه-در-قانون-کار.html

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

صلاحیت دادگاه حقوقی

به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، دادگاه حقوقی به مسائل حقوقی رسیدگی می کند یعنی زمانی که دعوای حقوقی مطرح می شود و افراد برای گرفتن حق خود و جبران خسارات ناشی از تضییع حقوق خود به دادگاه حقوقی مراجعه می کنند . صلاحیت دادگاه حقوقی در رسیدگی به موضوعات حقوقی است . برای مشاهده صلاحیت مراجع قضایی حقوقی بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/1681/دادگاه-حقوقی-و-صلاحیت-آن.html

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani