به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا زمانی که متصدی اصلی آن پست به دلایلی همچون فوت ، بیماری ، استعفا و غیره قادر به انجام امور خود نیست . در چنین شرایطی ، به موجب قانون وظایف آن مقام به شخص کفیل واگذار می شود . بنابراین ، کفیل اداری کسی است که اختیارات یک مقام اداری را در غیاب وی و به صورت موقت به عهده می گیرد . به همین دلیل کفالت اداری با تفویض اختیار متفاوت است ؛ چرا که در تفویض اختیار صرفا برخی از اختیارات خود را به زیر دست خود منتقل می کند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت کفالت اداری با تفویض اختیار بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/741/کفالت-اداری.html