اشتراک مطالب

۸۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

اظهارنامه قضایی الکترونیکی

به استناد سایت آیین دادرسی دینا هر کس می تواند قبل از آنکه دادخواستی را در مراجع قضایی به ثبت برساند ، یک اظهارنامه برای مخاطب دعوی ارسال کند . در گذشته این اظهارنامه ها به صورت فرم های چاپی در اختیار مخاطبان اظهارنامه قرار می گرفت . امروزه همچون دیگر اطلاع رسانی های قضایی ، ارسال و دریافت اظهارنامه ها نیز به صورت الکترونیکی انجام می گیرد . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اظهارنامه قضایی الکترونیکی می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

 

 

www.heyvalaw.com/web/articles/view/233/اظهارنامه-قضایی-الکترونیکی.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد یا خیر ؟

آیا از انحرافات جنسی با خبر هستید ؟ چه افرادی ممکن است به انحرافات جنسی دچار شوند . همانطور که می دانید خود اراضایی یکی از انحرافات جنسی بوده که به نوعی کسب لذت جنسی و به ارگاسم رسیدن توسط خود فرد می باشد . 

البته نمی توان گفت تمام افرادی که دست به خودارضایی می زنند ؛ حتما به ارگاسم خواهند رسید بلکه اغلب افراد با استمنا ، ارگاسم را نیز تجربه خواهند کرد . آیا از مضرات خود ارضایی اطلاعاتی دارید ؟ تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از افراد دست به خودارضایی می زنند ؟

خود ارضایی در واقع ارگاسم توسط خود شخص و یا توسط اشیا جنسی ؛ همچنین خیال پردازی های جنسی و یا مجازی از طریق فیلم ، عکس بوده که فرد در ذهن خودش رابطه جنسی خیالی انجام می دهد و ممکن است به ارگاسم نیز برسد .

آیا می دانید چرا در ایران عمل استمنا رواج دارد ؟ به این دلیل که ایران یک کشور اسلامی بوده و زن و مرد نمی توانند بدون هیچ قید و شرطی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، به همین دلیل دست به خودارضایی خواهند زد .

حتی می توان گفت استمنا در دین اسلام نیز حرام بوده و از گناهان بزرگ محسوب می شود . متاسفانه به دلیل عدم دسترس بودن شریک جنسی ، دختران و پسران دست به خودارضایی خواهند زد که البته نشانه های آن در برخی از نوجوانان دیده خواهد شد .

باید بدانید که اگر شخصی با اعضای خانواده خود خودارضایی کند و یا با دست مالیدن به بدن شخص دیگری عمل استمنا را انجام دهد ، بدن او نجس شده و باید غسل کند . اما آیا بعد از خودارضایی نیز باید غسل کرد ؟ همراه ما باشید .

 

از عوارض استمنا چه می دانید

همانطور که گفتیم عمل خودارضایی یعنی فرد با تحریک اعضای جنسی بدن خود به ارگاسم و یا لذت جنسی برسد . اما این کار چطور شدنی است ؟ اعضای تناسلی فرد چگونه به دست خودش تحریک خواهند شد ؟ البته لازم است بدانید که شیوه های تحریک مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است .

خود ارضایی می تواند از طریق اشیا ، دست ، انگشتان ، وسایل تحریک کننده جنسی مانند ویبراتور و غیره انجام شود . افرادی که تصمیم به خود ارضایی می گیرند اغلب این کار را در خفا انجام خواهند داد . آیا تمامی آن ها از عوارض خود ارضایی با خبر هستند ؟

حتما بخوانید: خودارضایی ممنوع

تکرار و انجام بیش از حد عمل خودارضایی نه تنها بر روح و روان شخص تاثیر می گذارد بلکه زندگی روزمره او را نیز مختل خواهد کرد . استمنا سبب آشفتگی ذهنی فرد شده و همچنین سبب خواهد شد فرد علاقه خود را به انجام کارهای روزمره خود از دست دهد .

اغلب افراد پس از انجام عمل خود ارضایی نه تنها پشیمان خواهند شد بلکه احساس گناه کرده و عزت نفس خود را نیز از دست می دهند . لازم به ذکر است بدانید که برخی از افرادی که دست به انجام این کار زده اند ، اغلب در روابط خود با شریک جنسی شان دچار مشکل شده اند .

 

آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد ؟

همانطور که گفتیم پس از عمل خودارضایی اغلب افراد به ارگاسم خواهند رسید ، برخی دیگر نیز ارضا نخواهند شد . طبق گفته قرآن کریم هر کس از روشی دیگر غیر از همسرش میل جنسی اش را رفع کند ،  از متجاوزین است یعنی از حکم الهی و انسانی خارج شده است .

طبق فرمایش پیامبر نیز هر کسی شهوتش را با دست و یا از هر طریق دیگری که از مسیر طبیعی و ازدواج خارج باشد ، دفع کند مورد لعنت و نفرت خداوند خواهد شد . در کل می توان گفت خود ارضایی طبق آیات و روایات معصومین حرام بوده و باید پس از آن غسل جنابت انجام دهید .

در واقع باید بدانید که طبق گفته معصومین خود ارضایی گناه کبیره نیز محسوب خواهد شد که بعد از انجام این برای خواندن نماز و دیگر اعمال دینی باید غسل جنابت انجام دهید . آیا نحوه انجام غسل جنابت را می دانید ؟

ابتدا باید نیت غسل جنابت کنید ، این نیت لزوما نباید کلامی باشد بلکه می توانید قلبی نیز آن را انجام دهید . پس از آن سر و گردنتان را شسته ، سمت راست بدن خود را تا کف پاها بشورید و همین عمل را در سمت چپ بدن خود نیز تکرار کنید .

بیشتر بخوانید: معرفی روش های خودارضایی

اما اگر نیت غسل ارتماسی باشد باید تمام بدن یکباره در آب فرو رود ، به طوریکه به همه جای بدن یکباره آب برسد . مانند شیرجه زدن در استخر یا در حوض رفتن . نظر فقها در ارتباط با غسل جنابت مردان و زنان متفاوت است که در ادامه خواهیم گفت .

زمانی که مردان آمیزش جنسی با جنس مخالف داشته باشند حتی اگر به ارگاسم نیز نرسند باید غسل جنابت را انجام دهند . هم زمانی که بدون برقراری رابطه جنسی ، مایع منی از آن ها چه در خواب و یا بیداری ، با اختیار و بی اختیار باید غسل جنابت را انجام دهند .

و اما زنان اگر در هنگام تصورات جنسی خود ، لباس زیرشان مرطوب و آلوده نشده باشد ، نیاز به غسل ندارد . اما اگر خود ارضایی آن ها به حدی باشد که نه تنها لباسشان را خیس کرده باشد بلکه به لذت جنسی زیاد نیز رسیده باشد باید غسل بگیرند .

اگر لباس زیر زنان آلوده و مرطوب شده باشد و در عوض به لذت جنسی نیز نرسند ؛ برای آنکه خیالتان راحت شود می توانید غسل کنید . اما اگر شک وجود داشته باشد ، غسل واجب نیست . آیا افرادی که عمل استمنا را انجام می دهند ، می توانند توبه کرده و دست از این کار بردارند ؟

فردی که بارها و بارها این عمل را تکرار می کند ؛ روزی خواهد رسید که از انجام این عمل پشیمان شده و تصمیم به ترک آنخواهد گرفت . فردی که خودارضایی می کند ، با توبه می تواند اثرات این گناه بزگ را از خود دور کند .

بی شک ترک عمل خودارضایی یا جلق سخت است ، ترک این عمل نیاز به اراده قوی ، دوری از شرایط استمنا و همچنین ارادع قوی داشته که افراد می تونند ز این روش های اسفاده کنند . آیا از روش های ترک خودارضایی اطلاعاتی دارید ؟

از جمله روش های ترک استمنا می توان به تفریح ، ورزش ، سرگرمی های مختلف ، دوری از تنهایی ، تحرک بالا ، ایجاد فعالیت های سرگرم کننده و غیره برای خود اشاره کرد .

 

کلام آخر

پیش از ترک خودارضایی از خود بپرسید که چرا این کار را انجام می دهید ؟ با در نظر گرفتن علت استمنا خود بهتر می توانید این عمل را کنار بگذارید . بی شک تمام افراد نیز از عوارض و مشکلات این عمل به خوبی آگاه هستند .

در ادامه بخوانید: ترک خود ارضایی



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ پس از خودارضایی غسل لازم است یا خیر ؟

✔️ در صورتی که خورارضایی فرد چه از طریق فیلم و عکس یا به دست خود فرد باشد ؛ در صورت ارگاسم فرد غسل نیز لازم خواهد شد .


 

2- ✔️ از عوارض و خطرات خودارضایی چه می دانید ؟

✔️ پس از انجام این عمل نه تنها فرد احساس گناه گرده بلکه دچار اختلالات روحی و روانی بسیاری نیز خواهد شد که در متن مقاله بیشتر در مورد |آن توضیح داده شده است .


 

3- ✔️ غسل برای خودارضایی چیست ؟

خودارضایی در صورتی که به ارگاسم منجر شده باشد نیاز به غسل جنابت دارد که در متن مقاله بیشتر به جزئیات آن اشاره شده است .

منبع : آیا خود ارضایی نیاز به غسل دارد یا خیر ؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

تاثیر قرص b2 در آزمایش اعتیاد

آیا تا به حال نام قرص b2 را شنیده اید ؟ از تاثیرات قرص ب 2 چه اطلاعاتی دارید ؟ آیا می دانید این قرص را چه کسانی مصرف می کنند ؟ آیا مصرف قرص ب 2 عوارض نیز دارد ؟ در ادامه مقاله در مورد این قرص ، مصرف آن ، تاثیرات و همچنین عوارض آن توضیح خواهیم داد .

بی شک می دانید برای ازدواج و استخدام برخی از مراکز ، آزمایش اعتیاد می گیرند . اما افراد معتاد هنگام انجام این آزمایش چه کار خواهند کرد ؟ شاید عجیب به نظر برسد اما آن ها به دنبال راهی برای منفی شدن آزمایش هستند .

به این دلیل که ممکن است خطا در هر آزمایشی باشد ، کارشناسان علوم ازمایشگاهی توصیه می کنند که تا دو روز پیش از آزمایش از مصرف مواد شبه مخدر پرهیز کنید . از جمله داروهای ترک اعتیاد که ممکن است برخی از افراد به طور خودسر از آن استفاده کنند ، قرص ب 2 می باشد .

جالب است بدانید که اگر فردی که به مواد مخدر اعتیاد دارد ، از قرص b2 مصرف کند ، در آزمایش مشخص نخواهد شد که اعتیاد دارد . به همین دلیل برای تبلیغات در مورد این قرص برای منفی شدن تست اعتیاد فرد استفاده می کنند .

 

تست اعتیاد چیست

همانطور که گفتیم برای آزمایش ازدواج و یا دریافت پروانه کار ؛ تست اعتیاد ضروری است . این موضوع آزمایش اعتیاد اغلب در تمامی کشور ها انجام شده و به عنوان یک اصل مهم به شمار می رود . آیا می دانید تست اعتیاد چگونه انجام خواهد شد ؟

از جمله معمول ترین روش های آزمایش عدم اعتیاد استفاده از ادرار افراد می باشد که پاسخ آن نشان دهنده اعتیاد و یا پاکی فرد به الکل و مواد مخدر است . کارشناسان آزمایشگاه با تحلیل ادرار فرد به این نتیجه می رسند که آیا اثرات مواد مخدر وجود دارد یا خیر .

تست اعتیاد اغلب اعتیاد به مواد مخدری همچون کوکائین ، آمفتامین ، ماری جوانا ، متامفتامین ، نیکوتین ، متادون و الکل را نشان خواهد داد . آیا برای شما این سوال پیش آمده است که چرا آزمایش اعتیاد و یا عدم اعتیاد توسط ادرار انجام می شود ؟

در واقع خود مواد مخدر اندازه گیری نخواهند شد ، بلکه نوع ارتباط مواد مصرفی با بدن ، سیستم ایمنی فرد و همچنین توانایی آن در ایجاد مجموعه ای از آنتی بادی ها ( antibody ) و آنتی ژن ها ( antigen ) بررسی خواهد شد .

حتما بخوانید: تاثیرات مصرف گل ماری جوانا

 

قرص ب 2 چیست ؟

از جمله داروهای ترک اعتیاد می توان به قرص ب 2 که نام دیگر آن بوپرنورفین ( Buprenorphine ) است اشاره کرد . این قرص مانند دیگر قرص های متادون ، کدئین ، مرفین و غیره دارای عوارض نیز می باشد . می توان گفت پیامدهای این قرص ها حالت خوشحالی ، مشکلات تنفسی بوده و همچنین دارای عوارض روانی و جسمی نیز می باشد .

قرص بی 2 را نیز می توان جایگزین متادون برای ترک اعتیاد نیز استفاده کرد ، اما تفاوت این قرص با متادون در میزان تحمل و وابستگی جسمی آن می باشد . میزان وابستگی جسمی و تحمل قرص B2 کمتر از متادون بوده و در نتیجه در بین معتادین بیشتر مصرف خواهد شد .

قرص ب2 نیز مانند دیگر قرص ها عوارض ترک نیز دارد ، که از جمله آن می توان به افزایش دمای بدن و گرما ، تنگی نفس ، معده درد ، درد کمر و سر ، اسهال ، خستگی ، تهوع ، اضطراب ، تغییرات مردمک چشم ، حالات افسردگی و غیره اشاره کرد .

 

چطور با مصرف قرص ب 2 جواب آزمایش منفی خواهد شد ؟

همانطور که گفتیم با توجه به تبلیغات انجام شده ، مصرف قرص بی 2 اعتیاد را نشان نخواهد داد . به همین دلیل برخی از افراد برای منفی شدن تست اعتیادشان پیش از آزمایش از این قرص استفاده خواهند کرد .

در صورتی که خود این قرص جزو داروهای ترک اعتیاد محسوب می شود که در مراکز ترک اعتیاد برای ترک مواد افیونی مانند مرفین ، هروئین و غیره استفاده خواهد شد . در واقع هنگام مصرف این قرص جواب آزمایش فرد منفی خواهد شد اما در آزمایشات دقیق تر مصرف قرص بی 2 نشان داده خواهد شد .

لازم به ذکر است بدانید که قرص b2 داروی اعتیاد آوری می باشد که خود برای ترک اعتیاد استفاده خواهد شد . همچنین این دارو برای ترک مواد مخدر اپیوئیدی همچون مورفین ، کدئین ، هروئین و غیره به کار می رود . 

مصرف بی 2 می تواند خطر ساز نیز شود و جواب عکس برای فرد داشته باشد . به طوریکه اگر این دارو در دوزهای کنترل نشده استفاده شود حتی می تواند خطرناک تر از مواد مخدری باشد که فرد پیش از آن استفاده کرده است .

بیشتر بخوانید: اعتیاد به دارو های اعصاب و روان

روش مصرف قرص بی 2 چگونه است ؟

همانطور که گفتیم پیش از مصرف قرص B2 باید حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید ، برای مصرف باید راهنمای مصرف را خوانده و مطابق دستور پزشک قرص را مصرف کنید . مصرف خودسر از این قرص و یا بیشتر از تجویزی که پزشک کرده است ، می تواند خطرساز شود .

اغلب پزشکان بی 2 را در مراحل ابتدایی ترک اعتیاد تجویز کرده و پس از مدتی مصرف آن را قطع کرده و داروهای دیگری که حاوی ب 2 نیز هست تجویز خواهند کرد . به هر میزان که پزشک تجویز کرده باشد باید در زیر زبان خود قرار دهید تا قرص حل شود . زیرا ممکن است سبب مرگ و یا اوردوز شود .

نکته مهم این است که اگر در آینده عمل جراحی داشتید حتما پزشک خود را مطلع کنید که از قرص b2 استفاده می کنید یا سابقه استفاده از آن را دارید . به هیچ عنوان این قرص با هیچکس حتی فردی که در گذشته سابقه اعتیاد داشته است ، پیشنهاد نکنید .

 

از دیگر پیامدهای مصرف قرص b2 چه اطلاعاتی دارید ؟

همانطور که گفتیم قرص ب 2 عوارضی همچون افسردگی ، اضطراب ، دل درد ، مشکلات خواب و تعریق ، کمر درد و غیره خواهد داشت . که در صورت بروز هر کدام از این علایم باید حتما به پزشک مراجعه کرده یا او را در میان بگذارید .

در واقع عوارض این دارو به همین موارد ختم نخواهد شد و ممکن است دیگر عوارض جدی مانند خارش ، مشکلات تنفسی ، جوش های پوستی ، کهیر ، به شمارش افتادن تنفس ، خونریزی های غیر عادی ، کبودی ، درد معده ، کمبود اشتها و غیره را به همراه داشته باشد .

 

کلام نهایی

با خواندن این مقاله متوجه شدید که مصرف قرص ب 2 در پیش از زمان آزمایش ، اعتیاد را نشان نخواهد داد . اما اگر خانواده ای و یا ارگان خاصی درخواست آزمایش های بیشتری دهند ، اعتیاد به مواد مخدر و الکل آشکار خواهد شد .

راه چاره چیست ؟ تنها روشی که می تواند شما را از شر آزمایش عدم اعتیاد خلاص کند ، ترک اعتیاد می باشد . اغلب افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند ؛ از ترک اعتیاد فراری بوده و همچنین از آن می ترسند .

لازم است بدانید که ترک اعتیاد نه تنها ترس ندارد بلکه در آینده شما را از پیامد های ناگوار در امان نگه خواهد داشت . با یاری خداوند و اعتماد به نفس سعی کنید از همین امروز شروع کنید .

در ادامه بخوانید: راه های ترک اعتیاد


 

سوالات متداول

 

1- ✔️ از قرص ب 2 چه می دانید ؟

✔️ یکی از قرص هایی که ممکن است افراد معتاد برای آزمایش اعتیاد استفاده کنند که مصرف مواد مخدر آن ها نشان داده نشود قرص ب 2 می باشد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


 

2- ✔️ چطور با مصرف قرص ب2 جواب آزمایش معتادین منفی خواهد شد ؟

✔️ زیرا این قرص از جمله مواردی است که در مراکز ترک اعتیاد استفاده شده و برخی از افراد که از این مسئله آگاهی دارند در این آزمایش استفاده می کنند .


 

3- ✔️ اثرات مصرف قرص ب2 چیست ؟

✔️ اضطراب ، اختلالات خواب ، افسردگی ، بدن درد و غیره که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .

منبع : تاثیر قرص b2 در آزمایش اعتیاد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

همه آنچه که باید در مورد دیر پریود شدن بدانید

آیا می دانید چرخه قاعدگی شما منظم است یا نه ؟ از روش های جلو انداختن پریود چه اطلاعاتی دارید ؟ آیا می دانید چرا اغلب سیکل قاعدگی شما نامنظم می شود ؟ علل دیر پریود شدن ماهانه شما از چیست ؟

همانطور که می دانید پریود یا همان قاعدگی یک چرخه مهم و غیر قابل انکار در زندگی خانم ها است . قاعدگی نشان دهنده سلامت زنانگی و توانایی باردار شدن است که در سن بلوغ رخ می دهد . ممکن است گاهی این چرخه دچار اختلال شود و نظم سیکل قاعدگی بهم بریزد .

اختلالات قاعدگی یا نشان دهنده مشکلات در بدن خانم ها است یا می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن آن ها شود . حتی ممکن است در برخی از موارد که این اختلالات شدت می یابد ، عملکرد روزانه فرد را نیز دچار مشکل کند .

لازم به ذکر است بدانید که هر زنی باید در مورد نشانه ها و علائم اختلالات قاعدگی که نیاز به مراقبت پزشکی دارند ، اطلاعات کافی را داشته باشند . اگر اختلالات چرخه قاعدگی شدید شود حتی ممکن است باعث نازایی نیز شود پس به آن توجه بیشتری داشته باشید .

آیا می دانید سیکل قاعدگی چیست ؟ از متوسط تعداد روزهای سیکل قاعدگی چه اطلاعاتی دارید ؟ سیکل قاعدگی یعنی اولین روز پریود تا اولین روز پریودی ماه دیگر که متوسط دوره قاعدگی حدود 28 روز می باشد .  اما بدانید که اگر این سیکل قاعدگی تبدیل به 21 روز شود یا تا 35 روز طول بکشد ! جای نگرانی نیست و طبیعی می باشد . زمان قاعدگی اغلب افراد 5 روز می باشد اما گاهی نیز ممکن است به 3 تا 7 روز نیز تبدیل شود .

جای نگرانی نیست اگر هر ماه قاعدگی در یک روز خاص اتفاق نیفتد زیرا گاهی ممکن است نظم سیکل قاعدگی بهم بریزد . بی نظمی در چرخه قاعدگی تا 7 روز طبیعی است اما از 7 روز بیشتر نشانه عقب افتادگی پریود شما است .

 

علل مختلف دیر پریود شدن ماهانه

اغلب زنان گاهی به این دلیل که زمان پریودی آن ها عقب می افتد ، بسیار ناراحت می شوند اما جای نگرانی نیست . زیرا دلایل مختلفی برای دیر پریود شدن آن ها وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد .

 

  • زنانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان هستند

گاهی ممکن دلیل عقب افتادگی پریودی ، به تخمدان های پلی کیستیک مربوط باشند یعنی زنانی که دچار تنبلی تخمدان هستند . به این دلیل که کیست های موجود در تخمدان باعث مشکل در تخمک گذاری شده و در نتیجه گاهی سبب دیر پریود شدن نیز می شود . حتی ممکن است چند ماه متوالی به طور مثال نزدیک به 3 ماه پریودی را عقب بیاندازد .

حتما بخوانید: صفر تا صد عادت ماهانه زنان
  • زنانی که صاحب فرزند شده اند

در بارداری به دلیل ترشح برخی از هورمون ها ، پریودی متوقف می شود . پیش از آنکه پریودی در بارداری قطع شود ، ابتدا خانم ها دچار کم شدن خونریزی یا تاخیر در زمان پریودی می شوند و پس از آن قاعدگی آن ها متوقف می شود .

 

  • مصرف برخی از داروها باعث توقف قاعدگی می شود

برخی از داروها ممکن است بر روی هورمون پروژسترون یا استروژن که نقش مهمی در قاعدگی دارند ، تاثیر بگذارند . پس می توان گفت پیش از مصرف هر دارویی در مورد عوارض آن از پزشک خود سوال کنید . از جمله داروهایی که باعث عقب افتادگی پریود می شوند می توان به دارو های شیمی درمانی و ضد افسردگی اشاره کرد .

 

  • زنانی که در میانسالی دچار یائسگی می شوند

در سنین 47 تا 55 سالگی اغلب زنان یائسه می شوند اما حدود 2 تا 8 سال پیش از آن نیز ، دوران پیش از یائسگی را تجربه می کنند . در زمان پیش از یائسگی به این دلیل که هورمون استروژن کم می شود ، تغییراتی در سیکل پریودی به وجود می آید .
گاه ممکن است چرخه قاعدگی او کوتاه تر یا طولانی تر شود یا خونریزی او کم و زیاد شود ، به طور کلی سیکل قاعدگی او نامنظم می شود .

 

  • قرص هایی که برای جلوگیری از بارداری استفاده می شوند

برخی خانم ها به دلیل استفاده از قرص های ضد بارداری در زمان قاعدگی خود یا خونریزی شدید دارند یا اینکه خونریزی آن ها کاهش می یابد . برخی از این قرص ها به دلیل تاثیراتی که در بدن فرد می گذارد ، قاعدگی را نیز به تاخیر می اندازد . 
می توان گفت زنانی که از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند ، بدن آن ها تا چند ماه نیاز دارد که به این قرص ها عادت کند به همین دلیل در عادت ماهیانه آن ها نیز اختلال ایجاد می شود .

بیشتر بخوانید: خانم هایی که نمی خواهند باردار شوند
  • زنانی که مبتلا به تیروئید هستند

یکی دیگر از نشانه های تاخیر در قاعدگی و بهم خوردن نظم آن ، غده تیروئید در زنان است . بنابراین خانم ها باید حتما آزمایش دهند تا مشخص شود که تیروئید دارند یا نه ؟ در هر صورت بالا یا پایین سطح هورمون تیروئید در خون ، باعث اختلال در قاعدگی می شود .

 

  • فعالیت های ورزشی باعث بهم خوردن قاعدگی می شود

خانم هایی که پریود آن ها منظم می باشد ، بدن آن ها در سطح خاصی از چربی و انرژی است . گاهی فرد با ورزش کردن میزان چربی لازم برای قاعدگی را از دست می دهد به همین دلیل در پریودی او اختلال ایجاد می شود .
گاهی نیز رژیم های لاغری نیز باعث از بین رفتن چربی ها می شود که به آن اختلال بی اشتهایی عصبی گفته می شود که ممکن است باعث جلو افتادن یا عقب افتادگی قاعدگی شود .

 

 

  • افرادی که استرس زیادی را تحمل می کنند

از مهم ترین دلایلی که سبب بهم خوردن نظم قاعدگی می شود ، استرس می باشد . هورمون کورتیزول زمانی که فرد استرس دارد زیاد می شود به همین دلیل به آن هورمون استرس می گویند . این هورمون تاثیر بسیاری بر هورمون های استروژن و پروژسترون که در قاعدگی نقش دارند ، دارد .

 

  • خانم هایی که الکل مصرف می کنند

همانطور که می دانید الکل تاثیر مستقیم در کبد فرد می گذارد و کبد هم در تنظیم هورمون های قاعدگی نقش دارد . بنابراین اگر کبد فرد آسیب ببیند در نتیجه پریودی او نیز نامنظم می شود و فرد دچار بی نظمی در عادت ماهیانه می شود .

 

  • زمانی که برنامه زندگی فرد عوض شود

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی برنامه زندگی فرد عوض شود ، به طور مثال زمانی که فرد مسافرت می رود یا اگر مکان زندگی او تغییر کند و یا اگر زمان کار کردن آن در طول شب و روز عوض شود ، نظم بدن او نیز بهم می خورد و موجب بهم خوردن سیکل قاعدگی می شود .

 

  • سن افراد نیز می تواند در قاعدگی آن ها اختلال ایجاد کند

دخترانی که تازه به سن بلوغ رسیده اند و پریود می شوند ، قاعدگی نامنظی دارند . اغلب دختران پس از 1 تا 1.5 سال پریودی آن ها منظم می شود و حتی ممکن است تا چند سال دیگر نیز این قاعده منظم نشود . در این زمان به دلیل نامنظم بودن چرخه قاعدگی دختران توانایی باردار شدن ندارند تا زمانی که سیکل قاعدگی آن ها منظم شود .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد بلوغ جنسی و جسمی


 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چرا برخی از بانوان دیر پریود می شوند ؟

✔️ دیر پریود شدن می تواند نشانه های مختلفی داشته باشد که از جمله آن ها بارداری و یا بهم خوردن چرخه قاعدگی می باشد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


 

2- ✔️ از علل دیر پریود شدن بانوان چه می دانید ؟

✔️ برخی به دلیل تنبلی تخمدان ، بارداری ، مصرف دارو و غیره ممکن است هر ماه دیر پریود شوند ، البته در متن مقاله عوامل دیگر بیان شده و بیشتر توضیح داده شده است .


 

3- ✔️ آیا سن افراد نیز می تواند در قاعدگی آن ها تاثیرگذار باشد ؟

✔️ شاید برخی به اشتباه فکر کنند سن در قاعدگی تاثیر ندارد ؛ اما اینطور نیست ، سن می توان در زمان قاعدگی نیز تاثیر گذار باشد که در متن مقاله بیشتر توضیح داده شده است .

منبع : همه آنچه که باید در مورد دیر پریود شدن بدانید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

صفر تا صد عادت ماهانه زنان

یکی از مسائل مهمی که بانوان با آن درگیر هستند ، پریودی است . پریودی یا همان عادت ماهیانه از زمان بلوغ دختران شروع می شود و نشانه سلامت دختران و آمادگی برای باردار شدن است . قاعدگی یا پریود به خون ریزی از دیواره داخل رحم گفته می شود که از سن 10.5 تا 14 سالگی در دختران شروع می شود و تا اواخر بزرگسالی ادامه دارد .

عادت ماهانه در زنان باردار و شیرده اتفاق نمی افتد و قاعدگی در این دوران های خاص از زندگی زنان متوقف می شود . همچنین در سنین 47 تا 55 سالگی پریودی برای همیشه قطع می شود که به آن یائسگی می گویند .

یائسگی زمانی است که پریود فرد قطع می شود و دیگر نمی تواند باردار شود . به این دلیل که متوسط دوره پریودی خانم ها 28 روز است و هر خانم به طور متوسط 5 روز از ماه را خونریزی دارد ، سازمان بهداشت جهانی 28 ماه می که پنجمین ماه میلادی است را روز جهانی بهداشت قاعدگی نامیدند و این تاریخ در ایران برابر 7 خرداد می باشد .

 

پریودی چیست

همانطور که گفتیم به خونریزی ماهیانه یک خانم ، پریود یا عادت ماهیانه می گویند . زمانی که یک خانم پریود می شود ، خون از دهانه رحم عبور کرده و توسط واژن از بدن فرد خارج می شود . دختران در سنین 10.5 تا 14 سالگی یعنی زمانی که به بلوغ می رسند ، پریود می شوند .

اغلب قاعدگی بین 3 تا 7 روز طول می کشد و هر سیکل قاعدگی به طور متوسط 28 روز می باشد اما بین 21 روز تا 35 روز متغیر است . آیا می دانید سیکل 28 روزه چیست ؟ یعنی اگر خانمی اولین روز خونریزی اش 1 مرداد باشد و ماه بعد در 29 مرداد پریود شود ، سیکل قاعدگی او 28 روزه است .

لازم به ذکر است بدانید 12 تا 18 ماه پس از نخستین پریودی ، چرخه قاعدگی اغلب بدون آزاد شدن تخمک است البته این دوره موقتی نازایی در همه دخترها روی نمی دهد . حیض یا قاعدگی با تغییرات روحی ، روانی و جسمی در زنان همراه است اما اغلب خانم ها بیشتر از لحاظ روانی تغییر می کنند که نام آن اختلال ملال پیش از قاعدگی است .

حتما بخوانید: دختران و پسران در چه سنی به بلوغ می رسند

 

تغییرات روانی در دوران قاعدگی

همانطور که گفتیم خانم ها اغلب در زمان پریودی یا پیش از آن دچار تغییرات روحی و روانی می شوند و ممکن است در مورد مسائل مختلف زود واکنش نشان دهند و زودرنج شوند . در ادامه مقاله این تغییرات را خواهیم گفت .


1 - خانم ها دچار غم و اندوه شده و مدام احساس ناراحتی می کنند

2 - در این زمان بی قراری ، استرس و تنش به سراغ انسان می آید

 3 - فرد حساس می شود و نسبت به همه چیز زود واکنش می دهد و ناراحت می شود

4 - خانم ها در این زمان اغلب بسیار گریه می کنند

5 - در این زمان فرد تمرکز خود را از دست می دهد و احساس خواب آلودگی می کند

6 - حتی در این زمان ممکن است فرد به خودکشی نیز فکر کند

7 - در این زمان برخی از افراد به رابطه جنسی تمایل بیشتری نشان می دهند و برعکس

8 - اغلب خانم ها در این زمان بسیار خسته و بی حال به نظر می آیند

 

 

تغییرات جسمی در دوران پریودی


در کنار تغییرات روحی که خانم ها در زمان پریودی دارند ، دچار تغییرات جسمی نیز می شوند اما تغییرات روحی بیشتر دیده می شود . در ادامه برخی از تغییرات جسمی را بیان خواهیم کرد .


1 - در این زمان سینه های خانم ها حساس تر از قبل شده و سنگین می شوند

2 - همواره در زمان پریودی درد هایی در ناحیه کمر یا شکم دارند

3 - اغلب خانم ها در این زمان نفخ می کنند

4 - به این دلیل که آب در بدن جمع می شود اضافه وزن پیدا می کنند

5 - اغلب خانم ها در این زمان دچار سردرد می شوند 

6 - پوست آن ها نیز تغییر خواهد کرد و در این زمان جوش می زنند

7 - علاوه بر درد شکمی ، ماهیچه ها و مفاصل آن ها نیز درد می گیرند

8 - در خواب آن ها در این زمان اختلال ایجاد می شود و نمی توانند منظم استراحت کنند

9 - همچنین در نواحی مانند لگن ، کمر و پاها نیز احساس درد می کنند

10 - اغلب خانم ها اشتهایشان زیاد می شود و ممکن است به برخی از غذاها تمایل بیشتری داشته باشند

حتما بخوانید: از نشانه های آدم افسرده چه می دانید

 

چه کار کنیم زود پریود شویم

همانطور که گفتیم قاعدگی یکی از سیکل های بدن خانم ها می باشد که نشان دهنده بلوغ و توانایی باروری است . گاه ممکن است خانم ها به دلایل مختلفی دیر پریود شوند یا زمان پریودی بعدی آن ها با سیکل قاعدگی تفاوت بسیاری داشته باشد .

اما گاهی افراد به دلایلی همچون مسافرت ، زیارت ، مهمانی یا هر چیز دیگری تمایل دارند زودتر از زمان معمول خود پریود شوند . راه کارهایی وجود دارد تا فرد بتواند چرخه قاعدگی خود را جلو بیاندازد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد .

 

  • دم کرده زعفران بخورید

یکی از بهترین شیوه ها برای سریع پریود شدن ، مصرف زعفران است . شما باید 10 روز قبل از شروع قاعدگی هر روز 3 استکان زعفران مصرف کنید . البته لازم به ذکر است بدانید که مصرف بیش از اندازه زعفران سبب مرگ می شود . همچنین در زنان باردار نیز باعث سقط جنین می شود .

 

  • ادویه ای به نام دارچین استفاده کنید

دارچین گیاهی است که طبیعت گرم دارد و باعث تعادل هورمون ها ، گرمی بدن و همچنین منظم شدن سیکل قاعدگی می شود . می توانید شیر گرم را همراه با دارچین میل کنید یا به عنوان چاشنی در غذایتان استفاده کنید .

 

  • گیاهی به نام جعفری و گشنیز مصرف کنید

جعفری و گشنیز باعث منقبض شدن رحم و تحریک قاعدگی شده و به زود پریود شدن شما کمک می کند . می توانید مقداری از آن ها را خورد کنید و در یک پیمانه آب بجوشانید و سپس مصرف کنید .

 

  • برگ حنا یا ویتامین C استفاده کنید

برگ حنا علاوه بر اینکه باعث قاعدگی سریع می شود به حل مشکلات گوارشی و مشکلات زنانه نیز کمک می کند . ویتامین به ریزش دیواره رحم کمک کرده و باعث می شود فرد زودتر پریود شود .

 

 

 

  • باید از استرس دور باشید

استرس می تواند تاثیرات بسیاری در چرخه قاعدگی بگذراد . استرس نه تنها باعث جلو افتادن پریودی می شود بلکه باعث تاخیر در قاعدگی ، افزایش و یا کاهش خونریزی فرد نیز می شود و در کل نظم سیکل قاعدگی را بر هم می زند .

در ادامه بخوانید: از شاخه های مختلف افسردگی چه می دانید


 

سوالات متداول

 

1- ✔️ از پریودی و قاعدگی زنان چه می دانید ؟

✔️ یکی از مشکلاتی که زنان با آن درگیر بوده پریودی و عادت ماهانگی آن ها بوده که هر ماه اتفاق می افتد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


 

2- ✔️ تغییرات روانی در دوره پریودی چگونه است ؟

✔️ اغلب خانم ها دچار غم ، اندوه ، افسردگی شده و حتی ممکن است زمان بسیار زیادی را گریه کنند و یا حتی به خودکشی نیز فکر کنند که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


 

3- ✔️ تغییرات جسمی در دوران پریودی چگونه است ؟

✔️ اغلب خانم ها در این زمان نه تنها دچار نفخ ، یبوست ، اضافه وزن شده بلکه احساس درد در ناحیه شکم نیز دارند گه در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .

منبع : صفر تا صد عادت ماهانه زنان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

افسردگی و شاخه های مختلف آن

همانطور که می دانید افسردگی یکی از مشکلات روحی و روانی است که اغلب افرادی هنگام مواجه با مشکلات سخت ، به آن دچار می شوند . افسردگی یک بیماری روحی و روانی است که اگر فرد به آن مبتلا شود ، در زندگی رومزره او اختلال ایجاد می کند .

افسردگی تنها حالتی از ناراحتی نیست ، افراد افسرده علاوه بر افسردگی دچار مشکلاتی مانند حس نا امیدی ، نا توانی ، پوچی و درماندگی نیز می کنند که حتی ممکن است آن ها دچار تغییرات جسمی نیز شوند .

اغلب افراد تفاوت افسردگی و ناراحتی را متوجه نمی شوند و به همین دلیل حتی اگر نشانه های افسردگی را نیز داشته باشند ، نمی توانند آن را تشخیص بدهند . در این صورت حتی نمی توانند از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند .

 

شاخه های مختلف افسردگی

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که افسردگی انواع مختلفی دارد . در ادامه مقاله شما را با انواع مختلف افسردگی آشنا خواهیم کرد .

 

  • افسردگی پرخاشگر

برخی از افراد افسرده بیش از اندازه عصبانی هستند و خشمگین می شوند . آن ها نسبت به کوچکترین اتفاقات روزمره خود واکنش نشان می دهند و عصبانی می شوند . پرخاشگری آن ها گاهی کلامی و گاهی دیگر نیز غیر کلامی نسبت به وسایل و اموال است .

این اختلال از افسردگی ممکن است در سنین هفت تا هجده سالگی اتفاق افتاده و در مردان بیشتر از زنان است . در کودکان دبستانی این اختلال بیشتر دیده می شود تا نوجوانان .

 

  • افسردگی پایه ای

همانطور که گفتیم اغلب افراد افسرده نه تنها به دلیل غم بسیار رنج می برند بلکه آن ها به دلیل احساساتی همچون نا امیدی ، بی حوصلگی ، اضطراب ، ناتوانی ، پوچی و خشم نیز دچار مشکل می شوند .

افسردگی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد ولی امکان شیوع آن بیشتر از زمان بلوغ شروع می شود . لازم به ذکر است بدانید افرادی که بسیار حساس و زودرنج هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع از افسردگی هستند . همچنین می توان گفت زنان یک و نیم تا سه برابر بیشتر از مردان به این اختلال دچار می شوند . افسردگی اساسی بیشتر در سنین بیست تا سی سالگی رخ می دهد .

حتما بخوانید: گوش شنوای دیگران باشید

 

  • افسردگی پیش از عادت ماهیانه

اغلب دختران پیش از قاعدگی دچار افسردگی می شوند و احساس غمگینی ، نا امیدی ، اضطراب ، خشم و غم می کنند . همچنین آن ها حس می کنند نسبت به دیگران طرد شده اند و دیگر کسی آن ها را دوست ندارد . همچنین ممکن است برخی از دخترها به پر خوری یا کم خوری روی بیاورند . این افسردگی حدود شش تا ده روز قبل از افسردگی برای زنان اتفاق می افتد .

 

  • افسردگی دائمی

افرادی که مبتلا به این افسردگی هستند هر روز احساس ناراحتی و غم می کنند . آن ها اکثر روزها نا امید و خسته هستند و حتی به فعالیت های روزمره خود نیز نمی رسند . این نشانه ها باید تا دو سال در فرد دیده شود تا افسردگی دائمی تشخیص داده شود .
این اختلال معمولا قبل از بیست و یک سالگی یا پس از آن اتفاق می افتد و همچنین در زنان نسبت به مردان بیشتر دیده می شود .

بیشتر بخوانید: راه کارهایی برای درمان شکست عشقی

 

  • افسردگی فصلی

این اختلال بیشتر در فصول پاییز و زمستان که روزها کوتاه می شود ، رخ می دهد . زمانی که روزها کوتاه می شوند و هوا زودتر تاریک می شود ، دسترسی به نور آفتاب کم شده و فرد در این زمان احساس ناراحتی و افسردگی می کند .

زمانی می توان گفت که فرد به افسردگی فصلی مبتلا شده است که در دو سال متوالی در فصول خاص حالت ناراحتی و غم داشته باشد . شیوع این اختلال بیشتر از سن 45 سالگی به بعد بیشتر است و البته در زنان نیز دیده می شود .

 

  • افسردگی پس از زایمان

حدود 5 تا 25 درصد زنان ، چند هفته یا چند ماه پس از زایمان ممکن دچار افسردگی پس از زایمان شوند . آن ها در این زمان احساس نا امیدی ، بی ارزشی ، خستگی ، بی حالی ، غمگینی ، بی خوابی و پرخاشگری می کنند . همچنین افرادی که افسردگی پس از زایمان مبتلا می شوند ، افکار منفی بسیاری در زندگی خود دارند و مدام به اتفاقات منفی فکر می کنند .

 

  • افسردگی ناشی از داروها

ممکن است فرد با تجویز پزشک دارویی را مصرف کند و از عوارض آن اطلاعی نداشته باشد ، در نتیجه می توان گفت مصرف برخی از داروها باعث افسردگی می شود . از جمله داروهایی که باعث افسردگی می شوند می توان به قرص های پیشگیری از بارداری ، دگزامتازون و غیره اشاره کرد .

 

  • افسردگی ناشی از بیماری جسمی

اغلب افرادی که دچار مشکلات جسمی می شوند به دلیل ضعف ، دچار افسردگی می شوند . می توان گفت بیماری هایی مانند سکته ، کم کاری تیروئید ، لوپوس ، پارکینسون ، هانتینگون و غیره علائم افسردگی را به دنبال دارند .

اگر علائم و نشانه های افسردگی را بشناسید حتی می توانید از وقوع آن نیز جلوگیری کنید . اما اگر به افسردگی مبتلا باشید و از آن اطلاع نداشته باشید علاوه بر اینکه بیماری شما پیشرفت می کند بلکه مشکلات دیگری را نیز به وجود می آورد .

در ادامه بخوانید: از نشانه های آدم افسرده چه می دانید


 

سوالات متداول

 

1- ✔️ از حالات های افسردگی چه می دانید ؟

✔️ در واقع افسردگی حالات روحی افراد می باشد که فرد ممکن است به دلیل برخی از مشکلات خود به این حال دچار شود ، که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


 

2- ✔️ از شاخه های مختلف افسردگی چه می دانید ؟

✔️ افسردگی تنها یک شاخه نداشته و دارای حالات مختلف روحی از جمله پرخاشگری ، پیش از عادت ماهیانه ، پایه ای و غیره می باشد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .


 

3- ✔️ از افسردگی فصلی چه می دانید ؟

✔️ در واقع افسردگی فصلی همان افسردگی پس از زایمان بوده که اغلب بانوان به آن دچار خواهند شد که در متن مقاله بیشتر در مورد آن توضیح داده شده است .

منبع : افسردگی و شاخه های مختلف آن

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

ثبت نام جهش تحصیلی

 

دانش آموزایی که تصمیم به شرکت تو طرح جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ دارن ، می تونن از اواخر خرداد تا مرداد ماه با مراجعه حضوری به مدرسه محل تحصیلشون اقدام به ثبت نام تو این طرح کنن . دانش آموزایی که موفق به کسب نمره " خیلی خوب " تو همه درساشون و کسب نمره  IQ بالای 120 تو آزمون هوش جهش تحصیلی شدن، می تونن جهش تحصیلی99 - 1400 برای پایه مورد نظرشون رو داشته باشن .

 
 

دانش آموزا تو پایه های مشخصی این امکان رو دارن تا بدون گذروندن یک سال تحصیلی ، تو امتحانات شهریور ماه اون پایه شرکت کرده و در صورت قبولی به پایه بالاتر برن . به این طرح آموزشی اصطلاحا جهش تحصیلی گفته میشه ، جهش تحصیلی یا جهشی خوندن ، یکی از روش های کوتاه کردن دوران تحصیل برای دانش آموزایی که هوش بالا و توانایی ادامه تحصیل تو مقطع بالاتر رو داشته باشن .

دانش آموزایی که علاقمند به ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰ هستن ، در صورت داشتن همه شرایط ثبت نام می تونن تو زمان مشخص شده برای ثبت نام اقدام به ثبت نام تو پایه مورد نظرشون کنن . در صورت کسب نمره قابل قبول ، یک یا چند پایه تحصیلی رو بصورت جهشی بگذرونن .

البته این کار به همین سادگی ها هم نیست و داوطلبا برای ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی باید شرایطی رو داشته باشن . تو این مقاله همه شرایط لازم و نحوه ثبت نام تو این طرح رو بطور کامل گفتیم ، پس همراهمون باشین!

 

 

زمان ثبت نام جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰

ثبت نام برای طرح جهش تحصیلی دانش آموزا معمولا اواخر خرداد ماه و بعد از دریافت کارنامه های نوبت دوم انجام میشه و تا مرداد ماه ادامه داره . دانش آموزایی که شرایط شرکت تو سنجش جهش تحصیلی رو دارن تو بازه زمانی گفته شده باید به مدرسه محل تحصیلشون مراجعه کرده و برای ثبت نام تو این طرح اقدام کنن .

زمان ثبت نام و تست طرح جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰​ دانش آموزا از31 خرداد ماه شروع و تا 21 مرداد ماه ادامه داره . پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرام مدارس تحصیلیکو ، از تمام اخبار مربوط به جهش تحصیلی مطلع بشین .

 

به محض شروع ثبت نام طرح جهش تحصیلی تو این مقاله اطلاع رسانی می کنیم .

 

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰

داوطلبایی که تصمیم به ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی دارن ، لازمه تا از تمام شرایط ثبت نام اطلاع داشته و اقدام به ثبت نام تو این طرح کنن .

مهم ترین شرایط ثبت نام طرح جهش تحصیلی :

 

 جهش تحصیلی فقط تو دوره ابتدایی و پایه های " اول به سوم ، "دوم به چهارم" ، " سوم به پنجم" و " چهارم به ششم "  امکان پذیره .

 

 جهش تحصیلی برای " پایه اول دبستان " ممنوعه .

 

 کسب نمره " خیلی خوب " تو همه دروس

 

 کسب نمره تو آزمون هوش " IQ  " بالای 120

 

 کسب نمره قبولی تو امتحانات شهریور ماه پایه مربوطه

 

 دانش آموزایی که یکبار جهش تحصیلی داشتن اگه مجددا تصمیم به استفاده از این طرح داشته باشن لازمه حتما بهره هوشی بالاتری داشته و علاوه بر بهره هوشی بالا پروندشون تو کمیسیون خاص استان بررسی و تایید بشه تا بتونن برای بار دوم جهش تحصیلی داشته باشن .

 

 دانش آموزایی که متقاضی جهش تحصیلی تو چند پایه بطور همزمان هستن ، لازمه تا پروندشون از طرف مدرسه به معاونت آموزش و پرورش ابتدایی ارسال شده و بعد از بررسی پرونده دانش آموز ، تعداد پایه های موافقت شده از طرف شورای عالی آموزش و پرورش اعلام میشه .

بعد از اعلام شورای عالی آموزش و پرورش ، دانش آموز برای ارزیابی ذهنی و روانی و سنجش هوش به سازمان استثنایی فرستاده میشه . نتیجه این ارزیابی بصورت محرمانه به شورای عالی آموزش و پرورش اطلاع رسانی میشه .

 

 تو دوران تحصیل ممکنه یکسری سوال ذهن دانش آموزا و اولیا رو به خودش مشغول کنه مثل : راه های پیشگیری از افت تحصیلی و ایا کتاب حل المسائل خوبه یا نه و .... . برای اینکه به جواب تموم سوالاتون برسین ، حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: مشاوره تحصیلی مدارس

 

نحوه ثبت نام جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰

والدینی که با توجه به توانایی ، وضعیت تحصیلی و هوش فرزندشون احساس می کنن که دانش آموز توانایی جهش پایه رو داره ، می تونن از طریق مدرسه محل تحصیل فرزندشون اقدام به ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی برای پایه مورد نظرشون کنن .

مراحل شرکت تو طرح جهش تحصیلی :

 

 والدین تو یک درخواست کتبی علاقمندی خودشون و فرزندشون برای جهش تحصیلی تو پایه مورد نظر رو به مدرسه اعلام می کنن .

 

 مدیر مدرسه به همراه معلم سال تحصیلی جاری دانش آموز ، اقدام به بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموز کرده تا در صورت داشتن تمام شرایط لازم برای شرکت تو جهش تحصیلی ، مدارک دانش آموز رو به همراه کارنامه های تحصیلیش برای معرفی به آموزش و پرورش ارسال کنن .

 

​ بعد از بررسی و موافقت آموزش و پرورش، مدیر مدرسه وارد سامانه سنجش شده و با وارد کردن شماره پرونده و رمز عبور ، امور نوبت گیری برای جهش تحصیلی دانش آموز رو تو این سامانه انجام میده .

 

 بعد از بررسی های لازم از طرف شورای عالی آموزش و پروش ، دانش آموز به نزدیک ترین پایگاه سنجش هوش تحت نظر آموزش و پرورش استثنایی مراجعه کرده .

 

 آزمون های هوش و ذهنی برای سنجش صلاحیت ذهنی دانش آموز برای رفتن به مقطع بالا برگزار شده و در صورت کسب نمره IQ بالاتر از 120 مرحله اولیه برای جهش تحصیلی به پایه بالاتر رو با موفقیت می گذرونه .

 

بعد از قبولی تو این مرحله لازمه تا مدیر مدرسه وارد سامانه سناد شده و اقدام به ارائه درخواست به آموزش و پرورش منطقه برای آزاد سازی تحصیلی فعلی و مجوز شرکت تو امتحانات مقطع بالاتر دانش آموز کنن .

 

 بعد از بررسی صلاحیت روانی و هوشی دانش آموز ، تاییدیه ابتدایی از طرف آموزش و پرورش منطقه صادر میشه .

 

 مدیر مدرسه تو مرحله بعدی باید وارد سامانه ارزشیابی توصیفی شده و نمرات توصیفی مقطع جاری و مقاطع قبلی دانش آموز رو وارد این سامانه کرده تا مجوز نهایی برای شرکت تو امتحانات نهایی شهریور ماه از طرف آموزش و پرورش منطقه صادر بشه .

 

تو مرحله آخر دانش آموز باید تو امتحانات شهریور ماه پایه مورد نظر شرکت کرده و در صورت کسب نمره " خیلی خوب " تو همه امتحاناتش اجازه ورود به مقطع بالاتر رو داره .

 

 دانش آموزایی که تو امتحانات شهریور ماه مقطع بالاتر شرکت می کنن فقط آزمون تربیت بدنی رو ندارن .

 

 از اونجایی که جهش تحصیلی فقط برای دوره ابتدایی انجام میشه مدیر مدرسه باید حتما وارد سامانه سناد ابتدایی بشه . برای اطلاع بیشتر درباره سامانه سناد ابتدایی حتما مقاله زیر رو بخونین .

در ادامه بخوانید: سامانه سناد ابتدایی

مدارک لازم برای ثبت نام جهش تحصیلی ۹۹ - ۱۴۰۰

دانش آموزایی که متقاضی ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی 99 - 1400 پایه های " اول به سوم " ، " دوم به چهارم " ، " سوم به پنجم " ، " چهارم به ششم " هستن ، لازمه تا زمان ثبت نام برای این آزمون حتما یکسری مدارک همراه خودشون داشته باشن .

مدارک لازم برای ثبت نام تو جهش تحصیلی عبارتند از :

1. گزارش تحصیلی از طرف معلم مربوطه

2. کارنامه های پایه های تحصیلی فعلی و سال های قبل

3. شناسنامه و کپی از صفحات آن

اگه بعد از خوندن این مقاله سوال یا ابهامی در مورد جهش تحصیلی دانش آموزتون دارین ، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با کارشناسای این مرکز در ارتباط باشین و تموم سوالای خودتون رو از کارشناسای مجرب این مرکز مشاوره بپرسین .

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام چه تحصیلی تو چه بازه ای امکان پذیره ؟

✔️ ثبت نام جهش تحصیلی از اواخر خرداد ماه تا مرداد ماه امکان پذیره که زمان دقیق اون تو این مقاله گفته شده .
 

2- ✔️ برای ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی چه شرایطی لازمه ؟

✔️ همون طور که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده از شرایط ثبت نام تو طرح جهش تحصیلی میشه به داشتن IQ بالای 120 ، کسب نمره خیلی خوب تو همه دروس و ... اشاره کرد .
 

3- ✔️ جهش حصیلی برای کدوم پایه ها امکان پذیره ؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله گفته شده جهش تحصیلی فقط تو دوره ابتدایی و پایه های " اول به سوم ، "دوم به چهارم" ، " سوم به پنجم" و " چهارم به ششم "  امکان پذیره .

منبع : ثبت نام جهش تحصیلی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

تمدید مهلت ثبت نام مدارس نمونه دولتی

دانش آموزای متقاضی ثبت نام تو مدارس نمونه دولتی که شرایط ثبت نام تو این آزمون رو دارن باید تو زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۹۹ - ۱۴۰۰ ثبت نام خودشون رو تو سایت ثبت نام استان محل سکونتشون انجام بدن . معمولا هر سال هستن داوطلبایی که از ثبت نام تو زمان مقرر جا موندن و موفق به ثبت نام خودشون نشدن . بنابراین آموزش و پرورش چند روزی رو به عنوان مهلت مجدد در اختیار این داوطلبا قرار میده .

 

 


 


  

 

 

 

 

ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 99 - 1400 نسبت به سال گذشته دچار تغییراتی شده . از این تغیرات میشه به جدا شدن آزمون نمونه دولتی از آزمون تیزهوشان و استانی بودن ثبت نام آزمون نمونه دولتی اشاره کرد . استانی بودن ثبت نام یعنی هر استان سامانه ثبت نام نمونه دولتی مختص خودش رو داره .

ممکنه خیلی از دانش آموزا تو بازه زمانی که برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی ۹۹ - ۱۴۰۰ مشخص شده به دلیل عدم اطلاع از زمان ثبت نام و یا هر دلیلی نتونستن تو این بازه ی زمانی ثبت نام خودشون رو انجام بدن ، تکلیف این داوطلبا چیه ؟ این داوطلبا هم نگران نباشن چرا که آموزش و پرورش هر استان با توجه به تقاضای استان خودشون زمان ثبت نام این آزمون رو معمولا یه بار دیگه تمدید می کنن . واسه همین تو این مقاله در مورد زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۹۹ - ۱۴۰۰ صحبت کردیم . پس همراهمون باشین !

 

 

زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۹۹ - ۱۴۰۰

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 99 - 1400 فقط برای پایه نهم به دهم انجام میشه . ثبت نام این آزمون از 17 خرداد ماه شروع شده و تا 27 خرداد ماه ادامه داره . داوطلبای علاقمند به شرکت تو این آزمون باید تو زمان مشخص شده به سایت ثبت نام و اعلام نتایج نمونه دولتی استان خودشون مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کنن .

خیلی از داوطلبا به هر دلیلی تو بازه ثبت نام موفق به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام نمیشن ، اصطلاحا از ثبت نام جا مونده و درخواست تمدید مهلت ثبت نام رو دارن . تمدید مهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۹۹ - ۱۴۰۰​  از طرف سامانه ثبت نام هر استانی بصورت جدا و احتمالا روز آخر ثبت نام اعلام میشه .

جدول تمدید مهلت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ۹۹ - ۱۴۰۰​ 

 

نام استان  تمدید مهلت ثبت نام
ثبت نام مدارس نمونه دولتی تهران 28 خرداد لغایت 5 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی شهرستان های تهران تا 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی ایلام   تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی آذربایجان شرقی  تا تاریخ 1 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی آذربایجان غربی تا تاریخ 1 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان اصفهان تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان البرز تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی خراسان شمالی   تا تاریخ 4 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی خراسان جنوبی تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی خوزستان تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی سمنان تا تاریخ 28 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی سیستان و بلوچستان تا تاریخ 1 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان فارس تا تاریخ 1 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی قم تا تاریخ 29 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان کرمان  تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی کرمانشاه  تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی کهگیلویه و بویراحمد تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان گیلان تا تاریخ 1 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان مازندران تا تاریخ 1 تیر ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی مرکزی تا تاریخ 29 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی هرمزگان تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی همدان  تا تاریخ 31 خرداد ماه
ثبت نام مدارس نمونه دولتی زنجان تا تاریخ 31 خرداد ماه

 

به محض مشخص شدن ، مهلت تمدید ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استانای دیگه تو این جدول به اطلاعتون می رسونیم .

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی حتما مقاله زیر رو بخونین .

تا تاریخ 1 تیر ماه

 

 

 

 

 

اگه بعد از خوندن مطالب بالا ، در مورد ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی سوالی براتون پیش اومد ، می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو در ارتباط باشین و تموم سوالاتتون رو از این کارشناسا بپرسین .

 

 برای اینکه فرایند ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی رو کامل و بی نقص انجام بدین ، پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین .

 

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ثبت نام مجدد آزمون مدارس نمونه دولتی به چه صورتی انجام میشه ؟

✔️ این ثبت نام به صورت اینترنتی تو سایت ثبت نام هر استانی انجام میشه که تو این مقاله به طور کامل توضیح داده شده .
 

2- ✔️ آیا امکان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی وجود داره ؟

✔️ ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی بعضی از استان ها تمدید شده که تو این مقاله بطور کامل گفته شده .
 

3- ✔️ ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تو چه تاریخی انجام میشه ؟

✔️ ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی از 17 خرداد شروع و تا 27 خرداد ادامه داره ، در صورت تمدید مهلت ثبت نام تو این مقاله اطلاع میدیم .

منبع : تمدید مهلت ثبت نام مدارس نمونه دولتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

سایت سناد پیش دبستانی p-snd.medu.ir

سامانه سناد پیش دبستانی از طریق p-snd.medu.ir قابل دسترسیه و شامل امکانات زیادی مثل ثبت و ویرایش اطلاعات ثبت نامی دانش آموزا ، کلاس بندی مدارس و ... میشه . با پیشرفت تکنولوژی مدیر مراکز ابتدایی لازمه تا وارد این سامانه شده و اقدام به ثبت اطلاعات ثبت نامی همه دانش آموزا کنن .

 


 

سامانه نام نویسی الکترونیکی که به اختصار سامانه سناد گفته میشه ، یک بانک اطلاعاتیه که همه مشخصات شناسنامه ای و تحصیلی دانش آموزای سراسر کشور تو اون ثبت و نگهداری میشه . هدف آموزش و پرورش از راه اندازی این سامانه ارائه خدمات هوشمند و گرد آوری اطلاعات دانش آموزای سراسر کشوره .که از سال 1390 در جهت برنامه ریزی اصولی شروع شده . اولین دوره آموزشی که بچه ها وارد اون میشن دوره پیش دبستانیه ، چندین سالیه مدیر موسسات پیش دبستانی معتبر هم باید اقدام به ثبت اطلاعات دانش آموزا تو این سامانه کنن .

دسترسی به سامانه سناد دوره پیش دبستانی با آدرس p-snd.medu.ir امکان پذیره و امکاناتی مثل : ثبت نام دانش آموزا ، اصلاح مشخصات ، کلاس بندی و ... رو شامل میشه . از اونجایی که پنل کاربری سامانه سناد پیش دبستانی بخشای زیادی رو داره تو این مقاله نحوه ورود به سامانه سناد پیش دبستانی و امکانات اون رو بطور کامل توضیح دادیم . پس تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

امکانات سامانه سناد در دوره پیش دبستانی

سامانه سناد پیش دبستانی دارای امکانات زیادیه که بعد از ورود به پنل مدرسه ، تو منوی سمت راست صفحه قرار گرفته شده . این امکانات شامل : ثبت و ویرایش اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزا ، ثبت کلاس ، کلاس بندی دانش آموزا و ... میشه .

 

 ثبت مشخصات ثبت نامی دانش آموزا

برای این که عملیات یکپارچه سازی اطلاعات ثبت نامی همه دانش آموزا بطور کامل انجام بشه لازمه تا مدیر مدیر مدرسه بعد از ثبت نام دانش آموزا تو مدرسه اقدام به وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای ، مشخصات پدر و مادر دانش آموزا تو سامانه سناد پیش دبستانی کنه .

 

 تعریف رشته پایه

با تغییر نظام آموزشی کشور به نظام 6 - 3 - 3 دوره پیش دبستانی به دو دوره پیش دبستانی یک و پیش دبستانی دو تقسیم شده بنابراین قبل از انجام کلاس بندی مدیر مراکز پیش دبستانی باید وارد سامانه سناد پیش دبستانی شده و پایه های مورد نظر رو تو این سامانه تعریف کنن .

 

 تعریف و ایجاد کلاس

بعد از مشخص کردن رشته پایه های ارائه شده تو پیش دبستانی مورد نظر ، مدیر باید اقدام به ایجاد کلاس براساس ظرفیت مدرسه کنه . زمان کلاس بندی از طریق سامانه سناد لازمه تا مدیر مدارس به این نکته توجه داشته باشن که کلاس بندی طبق الگوریتم تعریف شده آموزش و پرورش انجام میشه .

 

 کلاس بندی دانش آموزا

کلاس بندی دانش آموزا بعد از تعریف رشته پایه ، ایجاد کلاس و ثبت اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزا و براساس الگوریتم مشخصی که تو این سامانه برنامه نویسی شده انجام میشه . بطور مثال برای تعریف کلاس باید اول سهمیه هر کلاس رو تو استان و منطقه با توجه به تعریف حداقل و حداکثر کلاس تعریف کرد و در آخر با اختصاص کلاس به مدرسه میشه کلاس بندی رو برای هر پایه انجام داد .

بیشتر بخوانید: ثبت نام پیش دبستانی

 

 

 

 

 

راهنمای ورود به سامانه سناد دوره پیش دبستانی

برای استفاده از سامانه سناد پیش دبستانی ، لازمه تا یکسری اقدامات توسط مدیر پیش دبستانی های دارای مجوز انجام بشه . به خاطر پیچیدگی استفاده از این سامانه راهنمای تصویری ورود به سامانه سناد پیش دبستانی رو تو ادامه مقاله گذاشتیم .

 

راهنمای ورود به سامانه سناد پیش دبستانی بطور خلاصه :

  1. ورود به سامانه سناد پیش دبستانی به آدرس p-snd.medu.ir

  2. وارد کردن کد مدرسه ، کدملی و کلمه عبور

 

راهنمای تصویری ورود به پنل مدرسه توسط مدیر مدرسه :

 

 ورود به سامانه سناد پیش دبستانی به آدرس p-snd.medu.ir

 

 

 وارد کردن کد مدرسه ، کدملی و کلمه عبور

 

 

برای ورود به سامانه سناد پیش دبستانی کلیک کنید

 

 سوالی که ذهن خیلی از اولیا رو به خودش مشغول کرده ، انتخاب یک مدرسه خوب برای فرزندشونه ، برای انتخاب مدرسه خوب حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب مدرسه خوب

 

راهنمای ثبت نام دانش آموز جدید دوره پیش دبستانی

همونطور که گفتیم برای یکپارچه سازی اطلاعات همه دانش آموزای دوره پیش دبستانی ، لازمه تا مدیر مدرسه بعد از انجام فرایند ثبت نام توسط اولیا تو مدرسه مورد نظر ، این اطلاعات توسط مدیرمدرسه وارد سامانه سناد پیش دبستانی بشه .

 

راهنمای ثبت نام دانش آموز جدید در سامانه سناد پیش دبستانی بطور خلاصه :

  1. انتخاب گزینه " امور دفترداری " از منوی سمت راست

  2. کلیک روی گزینه " دانش آموز جدید " و وارد کرد کد ملی دانش آموز

  3. وارد کردن مشخصات شناسنامه ای دانش آموز و والدین ( پدر و مادر )

  4.  نمایش اطلاعات وارد شده

  5.  تایید اطلاعات

 

راهنمای تصویری ثبت نام دانش آموز جدید توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد پیش دبستانی :

 

 انتخاب گزینه " ثبت نام دانش آموز جدید " از منوی سمت راست و وارد کردن " کد ملی " دانش آموز مورد نظر

 

 

 وارد کردن مشخصات شناسنامه ای دانش آموز و والدین ( پدر و مادر )

 

 

 نمایش و تایید اطلاعات ثبت شده توسط مدیر مدرسه

 

 

 امکان استفاده از سامانه سناد تنها برای مدیر مدارس و کادر آموزش و پرورشه . دانش آموزا برای استفاده از امکاناتی مثل دریافت کارنامه و ... باید به سایت همگام مراجعه کنن . برای اینکه بتونین به راحتی وارد سامانه همگام بشین حتما مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: نحوه ورود به سایت همگام

راهنمای کلاس بندی دوره پیش دبستانی

آخرین مرحله ای که تو سامانه سناد پیش دبستانی توسط مدیر مدرسه انجام میشه ، کلاس بندی دانش آموزاست . برای کلاس بندی لازمه تا مدیر مدرسه اقدام به تعریف رشته و پایه ، تعریف کلاس و کلاس بندی دانش آموزا کنه .

 

راهنمای کلاس بندی دوره پیش دبستانی بطور خلاصه :

  1. تعریف رشته و پایه

  2. تعریف و ایجاد کلاس

  3.  کلاس بندی دانش آموزا

 

راهنمای تصویری  کلاس بندی توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد پیش دبستانی :

 

 انتخاب گزینه " امور دفترداری " از منوی سمت راست و کلیک روی گزینه " تعریف رشته و پایه "

 

 

 مشخص کردن پایه های ارائه شده و تکمیل اطلاعات خواسته شده برای سال تحصیلی پیش رو

 

 

 تعریف کلاس براساس الگوریت مشخص شده و تعداد متقاضیای ثبت نام

 

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در مورد سامانه سناد پیش دبستانی و مشاوره تحصیلی مدارس پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین . همچنین پیشنهاد می کنیم با عضویت تو کانال تلگرامی مدارس تحصیلیکو از تمام اخبار مرتبط با مدارس مطلع بشین .

 

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ هدف استفاده از سامانه سناد پیش دبستانی چیه ؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده هدف آموزش و پرورش از راه اندازی این سامانه ارائه خدمات هوشمند و گرد آوری اطلاعات دانش آموزای سراسر کشوره .
 

2- ✔️ سامانه سناد پیش دبستانی چه امکاناتی داره ؟

✔️ امکانات سامانه سناد پیش دبستانی شامل : ثبت و ویرایش اطلاعات شناسنامه ای دانش آموزا ، ثبت کلاس ، کلاس بندی دانش آموزا و ... میشه که تو متن مقاله بطور کامل گفته شده .
 

3- ✔️ برای ورود به سامانه سناد پیش دبستانی چه اطلاعاتی لازمه ؟

✔️ برای ورود به سامانه سناد دوره پیش دبستانی کدملی و کد مدرسه لازمه که نحوه ورود به این سامانه بطور کامل تو متن این مقاله توضیح داده شده .

منبع : سایت سناد پیش دبستانی p-snd.medu.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani

دریافت مالیات از خانه های خالی از تابستان

به استناد سایت حقوق تجاری دینا وزیر راه و شهرسازی گفت : بسیار خوش بین هستیم که در تابستان امسال، برگه‌های مالیاتی برای کسانی که خانه‌های خالی دارند ، صادر شود . برای مشاهده جزئیات دریافت مالیات از خانه های خالی از تابستان می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :

 

www.heyvalaw.com/web/news/view/147/دریافت-مالیات-از-خانه-های-خالی-از-تابستان.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
sahel ramezani